Where: Habitare Fair 2017 , Block Area
When: 13. -17.09.2017

Aalto-yliopiston CHEMARTS  yhdistää biomateriaalien tutkimuksen ja muotoilun. Yhteistyön tärkein tavoite on innostaa eri alojen opiskelijat ja tutkijat kehittämään uusia ideoita liittyen selluloosan ja  muiden biomateriaalien hyödyntämiseen. Kesällä 2017 opiskelijoiden materiaaleina olivat mm. pajunkuori, kuusenkuori, sahajauho, maa-aines, järviruoko, nanoselluloosa ja selluloosa-asetaatti. Materiaalikokeiluiden pohjalta opiskelijat kehittivät kestävän kehityksen huomioivia tuoteideoita ja konsepteja.

In English
Aalto University CHEMARTS project combines biomaterial research and creative design. The main objective is to inspire students and researchers to explore and create new concepts for the future use of cellulose and other biomaterials. Throughout summer 2017, the CHEMARTS students worked with a variety of biomaterials, ranging from willow and spruce bark to soil, common reed, nanocellulose and cellulose acetate. Based on their material explorations, the students developed several concept ideas and prototypes for a more sustainable material world.

CHEMARTS 2017 osallistujat/participants — Manuel Arias Barrantes, Lumi Barron, Lotfi El Salah, Anastasia Ivanova, Iines Jakovlev, Martha Jessen, Eveliina Juuri, Sanna-Liisa Järvelä, Anna Kokki, Päivi Lehtinen, Fanni Lyytikäinen, Lumi Maunuvaara, Sara Lucia Rueda Mejia, Petra Nokelainen, Nina Riutta, Mariana Núñez Sánchez, Anna Semi, Mengmeng Sui, Annukka Timonen.